Panatia matematik
Strategi dan taktikal 2010
PENILAIAN MENENGAH RENDAH PMR
1.Kelas RK 1 DAN RK 2
 -Habiskan sukatan secepat mungkin
 -Ulangkaji
 -Latihtubi soalan kertas 1
 -latihtubi soalan kertas 2
 -Dedahan seberapa banyak format PMR
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
2.Kelas A,B.C,
 -Habiskan sukatan zecepat mungkin.
 -Latihtubi soalan kertas 2
 -dedahkan format PMR
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
3.Kelas D,E,F,G
 -Dedahkan format PMR
 -Latihtubi soalan kertas 2
 -Dedahkan format PMR
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
SIJIL PELAJARAN MALAYSIA SPM
1.KELAS 5 SAINS 1,,5 PA
 -habiskan sukatan secepat mungkin
 -Ulangkaji
 -Latihtubi soalan kertas 1
 -Latihtubi soalan kertas 2
 -Dedahka seberapa banyak format SPM
 -Dapatkan soalan percubaan tahun lepas
 -Dapatkan soalan percubaan JPN lain.
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
2.KELAS 5E1,5E2
 -Latihtubi soalan kertas 2
 seperti Graf fungsi,Statistik,Pelan dan dongakan
 Persamaan serentak ,matriks,ubahan
 *Soalan  Kertas 1-tumpukan soalan yang guna
 kalkulatorr
 PENGGUNAAN KALUKULATOR SAINTIFIK
3.KELAS 5SV1,5SV2
 *Soalan  Kertas 1-tumpukan soalan yang guna
 kalkulator
-Latihtubi soalan kertas 2
 Seperti Graf fungsi,Statistik,Pelan dan Dongakan
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
SEMUA PELAJAR ADALAH DIGALAKKAN UNTUK MENGUNJUNGI KLINIK MATEMATIK DARI MASA KESEMASA.GURU-GURU BERTUGAS  SENTIASA
MENUNGGU ANDA UNTUK MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH MATEMATIK ANDA.
STRATEGI KELAS ETEMS
TINGKATAN 3,TINGKATAN 2,TINGKATAN 1
1.KELAS RK 1 DAN KELAS RK2
 -Gunakan term English dalam pengajaran
 -Galakan  menjawab peperiksaan dalam Bahasa Melayu
 -Penjelasan istilah banyakan bahasa melayu
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
2.KELAS A,B,C,D
 -Gunakan term English bercampur bahasa melayu
 -Jawab peperiksaan dalam bahasa melayu
 -Tumpukan kertas 2
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
3.KELAS E,F,G,
 -GUNAKAN BAHASA MELAYU
 -Perkenalkan TERM ENGLISH
 -Jawab guna bahasa melayu 
 -Tumpukan kertas 2.
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK
SEMUA PELAJAR ADALAH DIGALAKKAN UNTUK MENGUNJUNGI KLINIK MATEMATIK DARI MASA KESEMASA.GURU-GURU BERTUGAS  SENTIASA
MENUNGGU ANDA UNTUK MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH MATEMATIK ANDA.
STRATEGI TINGKATAN 4 2010
1.TINGKATAN 4 SAINS 1,4 PA
 TERM ENGLISH
 -Sukatan mesti dihabiskan secepat mungkin.
 -banyakan latihtubi
 -banyakan kerja rumah
 -Dedahkan format SPM setiap tajuk pembelajaran.
 -Dedahkan kertas soalan sebenar SPM lepas.
 -MENYELESAIKAN SOALAN PERCUBAAN TAHUN LEPAS
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK DIGALAKKAN
2.TINGKATAN 4 E 1,4E 2
 -Kembali kepada asas-asas tajuk yang perlu.
 -Pendekatan kepada format peperiksaan SPM
 -Tumpukan kepada topik-topik yang sesuai dengan pencapaian.
 -Tumpukan kepada tajuk statistik,Pelan dan Dongakan,graf fungsi
 -MENYELESAI SOALAN TAHUN LEPAS
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK DIGALAKAN
3.TINGKATAN 4SV1 DAN 4SV2
 -Tumpukan tajuk setara dengan pencapaian.
 -teruskan kepada format SPM.
 -Tumpukan tajuk statistik,pelan dan dongakan,graf fungsi.
 -MENYELESAIKAN SOALAN TAHUN LEPAS
 PENGGUNAAN KALKULATOR SAINTIFIK DIGALAKKAN
SEMUA PELAJAR ADALAH DIGALAKKAN UNTUK MENGUNJUNGI KLINIK MATEMATIK DARI MASA KESEMASA.GURU-GURU BERTUGAS  SENTIASA
MENUNGGU ANDA UNTUK MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH MATEMATIK ANDA.
BORANG TEMUJANJI
Klinik matematik
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BUKIT PAYONG
22010 JERTEH TERENGGANU
Saya……………………………………dari   tingkatan………………………….
Akan berjumpa dengan cik gu,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pada
Hari : …………………………..
Tarikkh: …………………………..
Jam     : …………………………..(Rujuk masa guru bertugas)
Diharap cik gu sedia membantu.
Sekian terima kasih.
………………………………..
Tandatangan pelajar
CATATAN GURU
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………..
TANDATANGAN GURU
No comments:
Post a Comment